Autor Wątek: Jak wygląda rower miejski - ROWERY MIEJSKIE  (Przeczytany 2403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Equilibrium

  • OPEN LIGHT
  • Wiadomości: 2 067
  • PLUSY 72
  • Miejscowość: Canada
W tym temacie o rowerach miejskich. Bardzo mało ludzi odróżnia je od trekingów przez co często na aukcjach internetowych połowa rowerów jest w złych kategoriach. W tym temacie zapraszam wszystkie osoby orientujące się w tym do dopisania czegoś od siebie na ten temat.

Rowery miejskie - to rowery przeznaczone jak sama nazwa wskazuje głównie do jazdy po mieście (małe odległości) a nie na dalsze wyprawy. Rowery tego typu wcale nie są kontynuacją składaków jak nieraz spotkałem się z opiniami. Rowery miejskie to osobna odnoga rowerów. W naszych czasach także się rozwija ich wygląd i osprzęt.

W ostatnich latach przykładowo powstała rama do rowery typu CITY która zrobiła ogromną karierę na rowerach miejskich.

Jak wygląda rower miejski - Zacznijmy od obręczy,  prawie zawsze koła 28 cala, w ramach city czasami 24 lub 26 cala - dopasowane do wieki i wzrostu.  Bieżnik to przeważnie 1,75 do 1,5 - i tylko ten zakres oryginalnie. Rama sztywna bez amortyzatorów, ewentualnie przedni teleskop (bardzo rzadko). Kierownica wygięta w stronę kierowcy i wysoka aby osoba jadąca nie musiała się garbić - pozycja prosta jazdy. Siodełka szerokie amortyzacja dowolna (tzw patelnie). Często występuje w nich blokada tylnego koła typu AXA. Biegi - zazwyczaj brak biegów, ewentualnie jedna korba z przodu i przełożenia w piaście.  Nie spotyka się przełożeń w stylu tradycyjnym na wolnobiegach i kasetach. W niektórych typach CITY jednak to zastosowano.

Rowery zawsze z bagażnikami, ich linia jest typowo niesportowa. Jest to rower dojazdowy a nie do dalekich wypraw i szybkości. Nigdy te rowery nie mają poroża. Hamulce często wsteczne lub tylko na tylne koło klamką. Oświetlenie dynamo tradycyjne lub w piaście - zawsze na wyposażeniu. 

I w zasadzie to tyle co można na nich napisać rozpoznawalnego. Jak ktoś coś ma do dodania zapraszam.


Ciekawe wątki na naszym forum: Wątek o pożyczce w Wonga (opinie)

Samuela

  • OPEN LIGHT
  • Wiadomości: 2 066
  • PLUSY 23
no to może jeszcze przykładowe zdjęcie?
Szczęścia, zdrowia i słodyczy Samuela w Nowym Roku życzy!!!

Equilibrium

  • OPEN LIGHT
  • Wiadomości: 2 067
  • PLUSY 72
  • Miejscowość: Canada
Najogólniej w tego typu odmianach. Pierwszy z nich o ramie CITY a drugi czy damka czy męska rama jak widać i tak jest charakterystyczny. To są tylko rowery miejskie. Pamiętać należy jednak że mogą mieć przełożenia tylne w torpedzie ale brak wolnobiegów i kaset oraz przekładni przednich.



Ciekawe wątki na naszym forum: Wątek o pożyczce w Wonga (opinie)

OPEN - POLSKIE FORUM


Dzacek1841

  • Obserwowany
  • OPEN BASE
  • Wiadomości: 317
  • PLUSY 2
  • Miejscowość: Kostrzyn Nad Odrą
mi się wydaje ze miejski rower powinien sie charakteryzować prostotą użytkowania, czyli również wygodne wsiadanie i zsiadanie co skutecznie utrudnia typowa "męska" wysoka rama ;>
prawdziwym miejskim rowerem nazwał bym ten pierwszy ;]

Equilibrium

  • OPEN LIGHT
  • Wiadomości: 2 067
  • PLUSY 72
  • Miejscowość: Canada
To byś zrobił błąd. Oba są miejskie, a rama nie ma znaczenia. No bo dlaczego w rowerach miejskich ma być wyznacznikiem rama. Pierwsza załączona fotografia to nowy typ ramy city a nie damka typowa. Damki ramy wyglądają jeszcze inaczej. Oczywiście ramy nie mają znaczenia co do klasyfikacji roweru tylko w większej mierze to co widać na fotografii i jest w górnym opisie.

Rowery miejskie to ścisła zamknięta grupa, na fotkach chyba po za ramą każdy dostrzeże ich elementy odrębne od innych typów rowerów.
Ciekawe wątki na naszym forum: Wątek o pożyczce w Wonga (opinie)

OPEN - POLSKIE FORUM


hcm

  • OPEN BASE
  • Wiadomości: 157
  • PLUSY 0
A dzwonek, dzwonek musi być no i nóżka najlepiej taka podwójna. Dzwonek to teraz chyba podstawa żeby sobie podzwonić na tych co nie odróżniają drogi rowerowej od chodnika lub wyznaczonej cęści.

Equilibrium

  • OPEN LIGHT
  • Wiadomości: 2 067
  • PLUSY 72
  • Miejscowość: Canada
Jutro opiszę szosówki, potem rowery górskie a na koniec trekingi co będzie najtrudniejsze. W dalsze podziały nie będę się zagłębiał bo się na nich nie znam.
Ciekawe wątki na naszym forum: Wątek o pożyczce w Wonga (opinie)

Dzacek1841

  • Obserwowany
  • OPEN BASE
  • Wiadomości: 317
  • PLUSY 2
  • Miejscowość: Kostrzyn Nad Odrą
a oddzielisz rowerki freeride`owe od DH ? :D ważna kwestia tutaj to pewnie torpeda :)

Equilibrium

  • OPEN LIGHT
  • Wiadomości: 2 067
  • PLUSY 72
  • Miejscowość: Canada
Jak napisałem ja zajmuje się tylko szosowymi, treking, miejskie i górskie. Wszystkie inne dla mnie  są nie rozpoznawalne na poszczególne klasy. Jak ktoś by był tak ambitny aby opisać  pozostałe klasy rowerów od siebie a nie kopiować opisy to było by bardzo fajnie. A teraz biorę się za szosówki w opisie.
Ciekawe wątki na naszym forum: Wątek o pożyczce w Wonga (opinie)

cosek

  • OPEN LIGHT
  • Wiadomości: 1 315
  • PLUSY 2
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński
Miejskie się widzi bardzo rzadko w posce, najwięcej trekingów i górskich. W niemczech za to miejskich jeździ bardzo wiele.

Dzacek1841

  • Obserwowany
  • OPEN BASE
  • Wiadomości: 317
  • PLUSY 2
  • Miejscowość: Kostrzyn Nad Odrą
a umiecie odrużnić rower crossowy od trekkingu i miejskiego? :D

cosek

  • OPEN LIGHT
  • Wiadomości: 1 315
  • PLUSY 2
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński
Te miejskie to takie mało co przydatne, nawet w mieście nie są bardzo dobre bo brak biegów.

OPEN - POLSKIE FORUM


 

Podobne tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
54 Odpowiedzi
4746 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość
wysłana przez Dzacek1841
17 Odpowiedzi
14743 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość
wysłana przez hetmanx
1 Odpowiedzi
3494 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość
wysłana przez cosek